آمادگی مشروط رئیس جمهور تونس برای گفتگوی سیاسی

به گزارش تور هند ارزان، رئیس جمهور تونس آمادگی خود را برای میزبانی از هر گفتگویی بیان کرد به شرط آنکه مشابه گفتگوهای قبلی نباشد و تنها کسانی که واقعا به شایستگی های مردم باور دارند، در آن شرکت نمایند.

آمادگی مشروط رئیس جمهور تونس برای گفتگوی سیاسی

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق بیانیه ای که دفتر ریاست جمهوری تونس پس از ملاقات قیس سعید، رئیس جمهور این کشور با زهیر المغزاوی، دبیرکل جنبش مردم (با 15 نماینده در مجلس از مجموع 217 نماینده) و غازی الشواشی، دبیرکل جریان دموکراتیک تونس (با 22 نماینده) منتشر کرد، قیس سعید خاطرنشان کرد برای میزبانی از هر مصاحبهیی آماده است به شرط آنکه همانند مصاحبههای قبلی نباشد و اینکه تنها کسانی که واقعا به شایستگی های مالی و اجتماعی مردم تونس و نیز خواسته های سیاسی آنها باور دارند، در آن شرکت داشته باشند.

در بیانیه یاد شده آمده است: در این ملاقات مجموعه ای از راهکار ها و برداشت ها از مصاحبهیی در یک شکل جدید که اساسا مبتنی بر رسیدن به خواسته های به حق مخصوصا جوانان است، مورد آنالیز قرار گرفتند.

اما در این بیانیه درباره آن برداشت ها توضیحی ارائه نشد.

همچنین بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری تونس، در این ملاقات بر امکان ایجاد ساختارهای جدیدی تاکید شد که به تمامی جوانان تونسی فرصت شرکت در این مصاحبه را بدهد تا آنها یک عامل موثر و نیروی محرک و پیشنهاد دهنده در مصاحبه باشند.

اتحادیه کل کار تونس دسامبر گذشته طرحی را برای خروج کشور از دو بحران مالی و اجتماعی ارائه کرد، این طرح مبتنی بر مصاحبهیی مشارکتی و جامع است که اصول عدالت اجتماعی را تقویت نموده، عدالت و برابری را میان طرف ها و تونسی ها برقرار نموده و مانع از فقر و رنج اجتماعی می گردد.

تونس که از دو بحران مالی و اجتماعی رنج می برد، با شیوع ویروس کرونا شرایط سخت تری پیدا نموده به شکلی که اقتصاد این کشور در امسال میلادی دچار فروپاشی شدیدی شده و به تازگی اعتراضات متعددی برای خواسته های اجتماعی در مناطق مختلف تونس شروع شده اند.

پس از اعلام اصلاحات در کابینه تونس در تاریخ 16 ژانویه گذشته که شامل 11 وزارتخانه از مجموع 25 وزارتخانه بود که 10 روز بعد مورد تایید مجلس این کشور نیز قرار گرفتند، اختلاف نظرهایی میان قیس سعید و هشام المشیشی، نخست وزیر تونس شکل گرفتند.

المشیشی 15 فوریه گذشته پنج وزیر جدید را برکنار نموده و تعدادی از وزرای باقی مانده در کابینه را به صورت موقت مامور رسیدگی به امور وزارتخانه های خالی کرد تا زمانی که ترکیب کابینه کامل گردد.

اما قیس سعید از وزرای جدید برای ادای مراسم تحلیف دعوت ننموده و این تغییرات را شبه نقض دانست.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1620

به "آمادگی مشروط رئیس جمهور تونس برای گفتگوی سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مشروط رئیس جمهور تونس برای گفتگوی سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید