آخرین وضعیت طرح اداره صداوسیما، برخی مواد لایحه دولت اجرایی نیست

به گزارش تور هند ارزان، سیداحسان قاضی زاده هاشمی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت آنالیز طرح تشکیلات و اداره سازمان صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این طرح از مجموع 24 ماده، تا ماده 11 یا 12 آنالیز گردیده و البته برخی مواد طرح، همچنان در رفت و آمد بین صحن کمیسیون و کمیته رسانه است.

آخرین وضعیت طرح اداره صداوسیما، برخی مواد لایحه دولت اجرایی نیست

وی اضافه نمود: بر سر برخی مواد، نکات و ابهاماتی وجود دارد و همین ابهامات باعث مراعا ماندن برخی مواد و آنالیز مجدد آنها در کمیته تخصصی رسانه گردیده است. این ابهامات عمدتا بر سر مواردی مانند صوت و تصویر فراگیر، هیات امنای صدا و سیما و شورای سیاستگذاری آن است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: با توجه به اینکه روند پیشرفت طرح تعیین نیست، زمان دقیقی برای نهایی شدن آن در صحن کمیسیون فرهنگی وجود ندارد و احتمالا آنالیز آن چند ماه دیگر به طول خواهد انجامید.

قاضی زاده هاشمی همچنین در خصوص لایحه مشابهی که در دولت برای نظارت و اداره سازمان صدا و سیما در دست آنالیز است، گفت: این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت نهایی گردیده و هنوز به صحن دولت نیامده و اخیرا هم آقای حسام الدین آشنا (نماینده دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما) پیش نویس آن را به من داده تا نظرات کارشناسی را ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در حال آنالیز پیش نویس این لایحه هستم، اظهارداشت: نظرات من نه به عنوان شخص حقوقی، بلکه صرفا به عنوان یک شخص حقیقی، به دولت ارائه خواهد شد.

برخی مواد موجود در لایحه دولت قابلیت اجرایی ندارد/ دولت از نظرات رسانه ملی استفاده کند

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما، با بیان اینکه میان لایحه دولت و طرح مجلس در خصوص اداره صدا و سیما یکسری نقاط اشتراک و افتراق وجود دارد، توضیح داد: برخی مواد موجود در لایحه دولت قابلیت اجرایی ندارد.

قاضی زاده هاشمی مطرح نمود: یکی از نکاتی که ما به دوستانمان در دولت توصیه نموده ایم، این بود که برای پخته تر شدن این لایحه، در روند آنالیز آن در دولت نظرات صدا و سیما به عنوان سازمان ذینفع گرفته گردد، همانطور که ما در کمیسیون فرهنگی در هر جلسه ای که این طرح را آنالیز می کنیم، از قائم مقام و معاونان مرتبط سازمان صدا و سیما دعوت می کنیم.

تعاریف جدید برای فضای مجازی در لایحه دولت/ تأمل در خصوص عضویت رئیس سازمان بودجه در شورای نظارت بر صداوسیما

وی افزود: در لایحه دولت تعاریف جدیدی در عرصه های مختلف فضای مجازی ارائه گردیده و محدودیت های جدیدی نیز برای صدا و سیما تعریف نموده اند و در عین حال کوشش گردیده تا ضریب رابطه دولت و صدا و سیما پررنگ تر گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نگرانی برخی کارشناسان مبنی بر شفاف نبودن رابطه مالی دولت و صدا و سیما در لایحه دولت و بیم فشارهای بعدی بر این سازمان، توضیح داد: بر اساس آنچه در لایحه دولت آمده، یک عضو موثر شورای نظارت بر صدا و سیما، رئیس سازمان برنامه و بودجه تعریف گردیده و همین مسئله هم محل بحث و تأمل است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 27

به "آخرین وضعیت طرح اداره صداوسیما، برخی مواد لایحه دولت اجرایی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت طرح اداره صداوسیما، برخی مواد لایحه دولت اجرایی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید