همه چیز درباره انتخاب برترین لباس ورزشی برای زمستان

به گزارش تور هند ارزان، ورزش در هر زمانی برای سلامتی مفید است. فرقی نمی کند که تابستان باشد یا زمستان، به هر حال، علاقه مندان به فعالیت های ورزشی همواره ترجیح می دهند تا در فضای باز ورزش نمایند. با وجود این، داشتن لباس های ناکافی برای فعالیت ورزشی ممکن است شما را در رسیدن به این هدف ناکام بگذارد. در این صورت، احتمالا وسوسه می شوید که تا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا روی کاناپه لم بدهید. برای اینکه سرما مانع فعالیت ورزشی شما نشود باید لباس ورزشی مناسب زمستان داشته باشید. در این مقاله، درباره نحوه انتخاب برترین لباس ورزشی برای زمستان و استایل هایی که می توانید با آن داشته باشید، شرح می دهیم.

همه چیز درباره انتخاب برترین لباس ورزشی برای زمستان

چرا باید لباس ورزشی برای زمستان داشته باشیم؟

ورزش منظم در تمام طول سال برای سلامتی و تندرستی مناسب است. در زمستان که تغییرات خلق وخوی شما بیشتر می گردد، فعال ماندن می تواند به بهبود سلامت روان و افزایش انرژی شما یاری کند. با شیوع بیماری های ویروسی در فصل زمستان و خانه نشینی های مربوط به آن نیز کمی فعالیت بدنی می تواند به شما یاری کند. بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که فعالیت بدنی به کاهش علائم اضطراب و افسردگی یاری می نماید. پزشکان معتقدند که ورزش پادزهری مناسب برای مبارزه با مسائل روانی ناشی از بحران های مختلف است.

بااین حال، ممکن است که فکر کنید ورزش کردن در هوای سرد و فضای باز درست نیست. این تصور اشتباه است چون سرمای هوا نباید بهانه ای برای حذف تمرینات ورزشی باشد. کارشناسان معتقدند که می توانید با خیال راحت در فضای آزاد و سرما ورزش کنید، به شرط اینکه آینده نگر باشید.

برای ورزش در فضای آزاد سه نگرانی بزرگ وجود دارد:

  • هوای بسیار سرد؛
  • بادهای سردی که در زمستان می وزند؛
  • رطوبت باران و برف.

اگر بتوانید این نگرانی ها را برطرف کنید، تناسب اندام در زمستان نیز امکان پذیر خواهد بود. یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که می توانید برای برطرف این دغدغه ها انجام بدهید این است که متناسب با آب و هوا لباس بپوشید. لباس های زمستانی گرم و آستین بلند برای ورزش اگر با دقت انتخاب شوند، به شما یاری می نمایند تا در سردترین هوای زمستانی هم ورزش کنید، بدون اینکه نگران به خطر افتادن سلامت خود باشید.

چگونه برای ورزش زمستانی لباس بپوشیم؟

باید بدون توجه به دمای هوا بتوانید آزادانه حرکت کنید، چه در حال دویدن در پارک شهر باشید و چه در اطراف خانه قدم بزنید. لایه بندی لباس های ورزشی باید اندک و بدون فشار باشد چون هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی بدنتان را گرم می کنید زیر لایه های مختلف لباس گیر کنید یا آستین های تنگ لباس مانع از حرکت شما شوند.

پوشیدن لباس های بیشتر و ضخیم تر لزوما به معنای گرم تر شدن نیست. باید لبا س هایی بپوشید که از موادی که به سادگی سرد می شوند یا عرق را از بین نمی برند ساخته نشده باشند. لباس هایی که از نخ پنبه ای یا الیاف طبیعی ساخته شده اند، هم شما را گرم نگه می دارند و هم باعث می شوند که همواره تمیز و مرتب و خوش استایل باقی بمانید.

لباس های مناسب برای نرمش در هوای سرد

مهم نیست که دمای هوا چقدر باشد یا چه فعالیتی انجام بدهید، لایه های لباس گرم برترین دوست شما برای نرمش در فضای باز زمستانی هستند. عناصر مختلف مانند برف، باد یا باران ممکن است پیامدهای مختلفی مانند سرماخوردگی را در پی داشته باشند اما چند لایه لباس پوشیدن همواره برترین کار است. مهم ترین چیزی که دمای بدن شما را در سرما ثابت نگه می دارد، چند لایه لباس پوشیدن و بر تن کردن لباس های گرم و آستین بلند است. این کار به شما امکان می دهد که در طول تمرینات نرمشی فعالیت خود را تنظیم کنید.

از آنجایی که خون به سمت مرکز بدن شما یعنی قفسه سینه و ناحیه شکم حرکت می نماید، این بخش ها همواره گرم ترین بخش های بدن شما هستند. بنابراین، لازم نیست درباره آن ها نگران باشید. در عوض، باید برای دست ها و پاها فکری بکنید. سردترین بخش های بدن دست ها، پاها، انگشتان و بینی هستند. بنابراین، باید لباس هایی بپوشید که از این نواحی بدن در برابر سرما محافظت نمایند. لباس هایی که تا مچ دست ها و پاها را می پوشانند، برترین لباس ورزشی مناسب زمستان محسوب می شوند.

علاوه بر این، باید بتوانید با بالا رفتن دمای بدن لباس خود را مدیریت کنید تا از گرم شدن بیش از حد بدن خود جلوگیری کنید. به همین دلیل، زیاد لباس پوشیدن برای نرمش در فضای باز زمستانی می تواند به همان مقدار کم لباس پوشیدن خطرناک باشد.

پوشیدن یک تاپ آستین بلند برای مواقعی که تغییرات دما چندان شدید نیست مناسب است. این تاپ اگر یقه اسکی باشد، می تواند گرمای طبیعی بدن شما در طول نرم و فعالیت های ورزشی سبک را کنترل کند.

لباس های مناسب برای دویدن در هوای سرد

قانون کلی برای دوندگان زمستانی این است که طوری لباس بپوشند که در دمای منفی 6 تا منفی 9 درجه سانتی گراد نیز گرم بمانند. به یاد داشته باشید که موقع دویدن در هوای سرد بدن شما به سرعت گرم می گردد. به همین دلیل، چند لایه لباس پوشیدن نکته بسیار مهمی است.

همواره لایه اول لباس های زمستانی را متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید تا رطوبت را از بدن شما خارج کند. این لایه به بیرون راندن گرما از بدن و رسیدن آن به لایه میانی یاری می نماید. برای انتخاب لباس هایی در این لایه از لباس هایی که از جنس پنبه ساخته شده، دوری کنید. پنبه رطوبت را به خود جذب می نماید و برای لایه اول لباس های زمستانی مناسب نیست. اگر رطوبت روی لباس هایتان جمع گردد، گرما را از بدنتان دور می نماید. در نتیجه، دمای مرکزی بدن سریع تر از آنچه می خواهید کاهش می یابد.

بهتر است که یک لباس گرم و آستین بلند هم وزن یک تی شرت را به همراه یک ژاکت ضدباد و سبک وزن بپپوشید. این لباس ها از دمای بدن شما برای به دام انداختن هوا استفاده می نمایند و در عین خال، احساس خیس شدن یا کم لباس بودن نمی کنید. اگر هم هوای بیرون واقعا سرد است، بهتر است یک کاپشن کاملا عایق در برابر سرما با وزنی سبک بپوشید. کاپشن یا ژاکتی که از جنس پشم یا کرک است، به شما گرمای بیشتری می دهد. بسیاری از ژاکت های مخصوص دویدن امروزی به طور خاص برای مقاومت در برابر عواملی مانند باران و برف طراحی شده اند.

از قلم نیاندازید که لباسی که به عنوان لباس ورزشی مناسب زمستان انتخاب می کنید، باید تمام اندام های شما از جمله مچ پا، انگشتان دست، مچ دست و گردن را بپوشاند.

لباس های مناسب برای پیاده روی در هوای سرد

پیاده روی زمستانی نیز نوعی ورزش است و پوشیدن لباس ورزشی مناسب زمستان به راحتی شما در طول این ورزش یاری می نماید. با وجود این، لزوما نمی خواهید همان لباسی را که برای دویدن یا دوچرخه سواری می پوشید را برای پیاده روی هم بپوشید.

اگر برای یک ورزش با شدن کمتر مانند پیاده روی از خانه بیرون می روید، به خاطر داشته باشید که دمای بدن شما در طول این فعالیت افزایش می یابد. البته، این شدت دما در مقایسه با تمرینات ورزشی سنگین تر مانند دویدن یا دوچرخه سواری چندان زیاد نیست. بدیهی است که برای انتخاب مواد به کار رفته در لباس و چند لایه لباس پوشیدن نیز باید قواعد مربوط به لباس پوشیدن برای دوچرخه سواری یا دویدن را رعایت کنید. با این حال، پوشیدن یک لایه لباس اضافی میان لایه میانی و خارجی لباس ها برای اطمینان بیشتر مفید خواهد بود.

لباس ورزشی مناسب زمستان اگر جنس باکیفیت و ضخامت مناسب داشته باشد، هنگام پیاده روی بدن شما را خشک نگه می دارد. در چنین شرایطی، پوشیدن یک پلیور نازک تر برترین انتخاب است. این پلیور شما را موقع راه رفتن گرم می نماید. اگر هم احساس کردید که باید لباس بیشتری بپوشید، جا برای پوشیدن ژاکت پفکی دارید. چنین پلیوری به شما یاری می نماید تا در برابر تغییر دمای ناشی از ورزش در هوای سرد مقاومت کنید.

لباس های مناسب برای دوچرخه سواری در هوای سرد

انتخاب لباس مناسب برای دوچرخه سواری در هوای سرد چالش های خاص خود را دارد. وقتی دوچرخه سواری می کنید، سرعت حرکت شما بیشتر می گردد. در نتیجه، باد سرد اطرافتان بیشتر می گردد. این هوای سرد از هوای زمستانی که در آن هستید هم کمتر است. در چنین شرایطی، مدیریت و کنترل باد در قسمت های بالایی بدن شما اهمیت بیشتری خواهد داشت چون پاهای شما برای گرم شدن کوشش می نمایند و زودتر و بیشتر گرم می شوند.

برای انتخاب لباس های مناسب دوچرخه سواری در هوای سرد، باید سراغ آن هایی بروید که علاوه بر بالاتنه، از صورت و گردن شما نیز محافظت می نمایند. پوشیدن پلیورهای بلند یقه اسکی به همراه هدبند یا شال گردن بالاتنه شما را در مقابل سرمای هوا محافظت می نماید. این پلیور باید مچ دست شما را هم خوب بپوشاند چون ممکن است که آستین کاپشن برای پوشاندن این ناحیه کافی نباشد. در کنار چنین پلیوری دستکش هم بپوشید چون سرمای شدید می تواند به پوست دست تان آسیب بزند و آن را خشک کند.

لباس های مناسب برای ورزش های زمستانی

اگر برای یک ورزش زمستانی مثل اسکی برنامه ریزی می کنید، باید شرایط محیط را در نظر بگیرید. بهتر است برای ورزشی مثل اسکی چند لایه لباس بپوشید. می توانید بسته به شرایط آب و هوایی، یک لباس سبک که سریع خشک می گردد را زیر یک لباس بافت یا پلیور آستین بلند با ضخامت میانه بپوشید. روی آن ها هم یک کاپشن اسکی بپوشید. وسایلی که برای پوشاندن سر، گوش ها، گردن و صورت مناسب هستند به همراه چکمه های مناسب اسکی به کار ببرید. برای محافظت از چشم ها نیز از عینک اسکی بهره ببرید. این لباس ها به شما یاری می نمایند تا در برابر دمای بسیار سرد، باد و بارش برف یا باران محافظت شوید.

از قلم نیاندازید که انتخاب لباس لایه زیرین برای اسکی اهمیت بسیاری دارد. باید برای این لایه لباس هایی بپوشید که عرق را در خود نگه نمی دارند چون لباس های خیس از عرق بدن شما را خنک می نمایند. برای این کار سراغ لباس هایی بروید که پارچه های مصنوعی سریع خشک شونده و رطوبت گیر دارند. این نکته برای پوشاندن بخش هایی از بدن مانند بالاتنه یا سر اهمیت بیشتری دارد.

برترین لباس ها برای ورزش در زمستان

وقتی در هوای سرد زمستانی برای ورزش از خانه خارج می شوید، پوشیدن لباس ورزشی مناسب زمستان به شما یاری می نماید تا به جای احساس کردن هوای سرد، راحت باشید و بر تمرین ورزشی خود تمرکز کنید. برای انتخاب چنین لباسی، باید تمرینات ورزشی، دمای بیرون، سرمای بادهایی که می وزند، شرایط آب و هوا و اندازه فعالیت ورزشی خود را در نظر بگیرید. سپس، لباس های مناسب را به صورت چند لایه بپوشید. بعضی از لباس هایی که به شما یاری می نمایند تا در طول ورزش زمستانی گرم و خشک بمانید، عبارت اند از:

  • تاپ های آستین بلند: چه تمرین ورزشی شما بسیار شدید باشد و چه فعالیت کمتری داشته باشید، به هر حال، با یاری یک تاپ آستین بلند که در برابر رطوبت مقاوم است می توانید گرم بمانید. این لباس یکی از برترین گزینه ها برای لایه زیرین لباس هایتان خواهد بود.
  • هودی: برای تمرینات ورزشی به ویژه آن هایی که شدت کمتری دارند، از هودی های نرم و پشمی یاری بگیرید. هودی در لایه میانی لباس هاتان برای حفظ گرمای بدن یا به عنوان روپوشی آستین بلند برای فعالیت ورزشی مناسب است. این لباس بدن شما را به مقدار کافی گرم نگه می دارد.
  • بارانی: اگر تمرینات شدید زمستانی شما در هوای بارانی انجام می شوند، باید یا کاپشن یا کت بارانی را روی لباس های خود بپوشید تا خشک و باانگیزه بمانید. بسیاری از کاپشن هایی که جنس فوق العاده ای دارند، کشدار و جادار هستند و در حین دویدن به شما احساس تنگ بودن لباس ها را نمی دهند.
  • کت یا کاپشن بادشکن: بادشکن ها می توانند از شما در برابر بادهای سرد محافظت نمایند و در طول تمرینات ورزشی به خوبی نفس بکشید.
  • کاپشن عایق: برای تمریناتی که شدت کمتری دارند، از کاپشن عایق بهره ببرید. از این طریق، در شرایط سرد و سخت دوام می آورید. پوشیدن این کاپشن ها باعث می گردد که گرمای فراوری شده بدن در طول پیاده روی یا قدم زدن از دست نرود. اگر این کاپشن کلاه دار باشد بهتر است چون شما را بدون احتیاج به کلاه بارانی در طول مسیر پیاده روی خشک نگه می دارد.

کلام آخر

ورزش را نباید در هیچ شرایطی ترک کرد و حتی بادهای سرد زمستانی هم نباید مانع ورزش کردن شما شوند. برای اینکه در سرمای زمستان و باد و باران ورزش کنید، باید لباس هایی را انتخاب کنید که به عنوان لباس ورزشی مناسب زمستان شناخته می شوند. انتخاب این لباس ها به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی و فعالیت ورزشی شما بستگی دارد. البته، نباید در کنار این لباس ها پوشیدن کفش و اکسسوری های مناسب فصل سرد را فراموش کنید. کلاه ها، هدبندها و دستکش های عایق در برابر سرما و رطوبت به شما یاری می نمایند تا هم از ابتلا به بیماری در امان بمانید و هم در طول زمستان به برنامه ورزشی و تناسب اندام خود پای بند بمانید.

منبع: today

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2382

به "همه چیز درباره انتخاب برترین لباس ورزشی برای زمستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره انتخاب برترین لباس ورزشی برای زمستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره انتخاب برترین لباس ورزشی برای زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید