طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی مجلسی و خوشمزه

به گزارش تور هند ارزان، کتلت سویا یک غذا و میان وعده سالم و مغذی است که می توانید به عنوان پیش غذا هم از آن لذت ببرید. کتلت سویا غنی و خوش طعم با مواد تند، به عنوان یک غذای پروتئینی است. این غذا می تواند یکی از برترین گزینه ها برای گیاهخواران باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی را آنالیز نموده بودیم و اینجا می خواهیم طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی را مرور کنیم.

طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی مجلسی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کتلت سویا

  • سویا 2 فنجان
  • سیب زمینی 3 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • زنجبیل، پودر گشنیز و فلفل قرمز به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • آرد نخودچی به میزان لازم

طرز تهیه کتلت سویا

1. آماده کردن سویا و سیب زمینی

برای تهیه کتلت سویا اولین کار این است که سویا را در یک ظرف آب به مدت یک ساعت بخیسانید تا سویا کاملا نرم گردد. بعد از آن، سویا را آبکش کنید و با مشت خوب آبش را بگیرد و بعد تا حد ممکن ریزش کنید. هم زمان که سویا خیس می خورد سیب زمینی را هم با آب بپزید و بعد که پخت پوستش را بگیرید و با رنده ریز رنده کنید.

2. مخلوط کردن مواد کتلت

حالا که سیب زمینی و سویا آماده هستند نوبت آن است که آن ها را با هم مخلوط کنید و بعد پیاز رنده شده که خوب آبش را گرفته اید را هم اضافه کنید و به همراه زنجبیل، پودر گشنیز و فلفل قرمز مجدد هم بزنید بعد سیر را له کنید و به همراه تخم مرغ اضافه کنید و همه را خوب مخلوط کنید در نهایت نمک، فلفل و میزانی آرد نخودچی بریزید و مجدد همه را مخلوط کنید. مایه کتلت شما آماده است.

3. سرخ کردن کتلت ها

حالا که مایه کتلت شما آماده است نوبت آن رسیده که در ماهیتابه مناسب میزانی روغن بریزید و بگذارید داغ گردد و بعد با دست به میزان دو قاشق بردارید و کف دستتان به شکل بیضی یا دایره در آورید و در روغن بگذارید تا سرخ گردد. بعد که یک روی کتلت سرخ شد آن را برگردانید و روی دیگر را هم خوب سرخ کنید. کتلت شما به همین سادگی آماده می گردد. آن را خیارشور، گوجه و سبزیجات و ماست نوش جان کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کتلت سویا

تهیه کتلت سویا کار سختی نیست و نکات و فوت و فن های زیادی هم ندارد. کافی است حوصله به خرج دهید و این غذای سالم را برای خود و خانواده تهیه کنید.

مواد دیگر برای تهیه کتلت گیاهی

برای تهیه کتلت سویا هم می توانید علاوه بر موادی که ما بالا گفتیم، سبزیجات خشک یا حتی مواد دیگری مثل هویج و البته حتی لپه، عدس و نخود هم اضافه کنید.

ادویه های مناسب کتلت سویا

کتلت سویا باید حتما با چاشنی و ادویه خوش طعم گردد. برای تهیه کتلت سویا مثل دیگر غذاهای ایرانی می توانید از ادویه های مختلف بهره ببرید اما شاید برترین گزینه زعفران در کنار ادویه هایی باشد که ما بالا اشاره نموده ایم.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 20 مهر 1402 بروزرسانی: 20 مهر 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2380

به "طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی مجلسی و خوشمزه" امتیاز دهید

3 کاربر به "طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی مجلسی و خوشمزه" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی مجلسی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید