ردپای سیمپسون ها بر روی تابوت 3هزار ساله مصری!، عکس

به گزارش تور هند ارزان، فرادید نوشت: گورستانی با قدمت بیش از 3 هزار سال که به تازگی در شمال مصر کشف شده، حاوی تابوتی است که در قسمت داخلی آن نقاشی هایی متفاوت و جالب توجه به چشم می خورند.

ردپای سیمپسون ها بر روی تابوت 3هزار ساله مصری!، عکس

یک قبرستان باستانی نو با مقبره هایی بسیار غنی به همراه یک پاپیروس کامل در منطقه تونه الجبل در استان منیا در مصر علیا کشف شده است. هزاران اثر باستانی از این مقبره های کنده شده در دل سنگ کشف شده اند.

  • خانه های ژاپنی چگونه با زلزله 7 ریشتری تکان نخورد؟

کتیبه های نوشته شده بر روی اشیای تدفینی و تابوت ها نشان می دهند که دفن شدگان از مقامات ارشد و کاهنان اعظم مصر علیا تحت فرمانروایی فراعنه پادشاهی نو (حدود 1550 قبل از میلاد تا 1069 قبل از میلاد) هستند.

ظروف حاوی اندام های داخلی بدن مردگان

این سایت از سال 2017 به طور مداوم حفاری شده است و هیئت باستان شناسی مصر در تمام این مدت در پی گورستان پادشاهی نو و مرکز آن موسوم به اَشمونین بوده است. انتها در نوترین حفاری که در آگوست گذشته در بخش شمالی سایت شروع شد، این قبرستان پدیدار شد.

این مقبره های مشترک صخره ای حاوی بقایای کاهنان اعظم دیهوتی، خدای ماه و نوشتار، و دیگر مقامات ارشد بود که با مجموعه ای بزرگ از کالاها دفن شده بودند.

بعضی پیشکش های تدفینی کشف شده در این گورستان

این قبرستان شامل 16 مقبره با پنج تابوت آهکی انسان نما با متون هیروگلیف حکاکی شده و پنج تابوت چوبیِ بسیار سالم است که بعضی از آن ها با نام و عنوان صاحبان آن ها تزئین شده است. در این کاوش بعلاوه مجموعه ای از حدود 25000 مجسمۀ ساخته شده از نوعی سفال آبی و سبز کشف شده است که بیشتر آن ها با عناوین متوفیان حکاکی شده اند.

قسمت داخلی یکی از تابوت ها

دو تن از مقاماتی که در گورستان دفن شده بودند، دیهوتی مس، ناظر گاوهای نر معبد آمون، و زنی به نام نانی بودند که لقب خوانندۀ دیهوتی را داشت. دیگری تادی ایست، دختر ارت هارو، کاهن اعظم دیهوتی در اَشمونین بوده است.

ظروف مومیایی حاوی اعضای بدن تادی ایست در دو جعبه چوبی در کنار تابوت نقاشی شده و حکاکی شده او پیدا شد. قسمت داخلی درب تابوت او با تصاویری که نشان دهنده ساعات دوازده گانه است و یک شخصیت مرکزی که شباهت زیادی به شخصیت مارج سیمپسون در انیمیشن سیمپسون ها دارد نقاشی شده است. در داخل تابوت، بدن مومیایی شده تادی ایست یک ماسک طلاکاری شده و یک لباس مهره دار ظریف در وضعیتی کاملا سالم به تن دارد

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 دی 1402 بروزرسانی: 15 دی 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2390

به "ردپای سیمپسون ها بر روی تابوت 3هزار ساله مصری!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای سیمپسون ها بر روی تابوت 3هزار ساله مصری!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید