برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان در پاییز این نوشیدنی ها را امتحان کنید

به گزارش تور هند ارزان، هرساله با قرارگیری در آستانه فصل پاییز یکی از نگرانی های مهم افراد ابتلا به بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا است. یکی از عوامل خطر مهمی که افراد را مستعد ابتلا به این دو بیماری می نماید ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است که البته می توان با مصرف بعضی غذاها و نوشیدنی ها آن را تقویت کرد.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان در پاییز این نوشیدنی ها را امتحان کنید

سیستم ایمنی بدن دائما فعال است و تعیین می نماید که کدام سلول ها به بدن شما تعلق دارند و کدامیک مهاجم هستند. در این میان، تقویت سیستم ایمنی بدن با دوز سالم ویتامین ها و مواد معدنی لازم است.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، میوه ها و سبزیجات منابع بسیار بزرگ از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی هستند که می توانند به سلامت و داشتن سیستم ایمنی مطلوب یاری نمایند.

شاید بعضی افراد به میزان کافی در طول روز این مواد مغذی را دریافت ننمایند؛ با این حال دستورهای ساده، سریع و خوشمزه ای برای نحوه مصرف آب انواع میوه ها و سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد:

- آب کلم: کلم نه تنها یک سبزی بسیار خوشمزه و همه کاره است؛ بلکه سرشار از ویتامین های متعدد، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ... محسوب می گردد. کلم منبع بزرگ ویتامین آ، ث، منیزیم، ویتامین ب 6، مس و آهن است. مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین ها است، ضروری به نظر می رسد.

- آب گوجه فرنگی: منبع بسیار خوبی از ویتامین ث و ویتامین آ است که هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفید هستند.

- ترکیب آب توت فرنگی و کیوی: سرشار از ویتامین ث است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی محسوب می گردد، برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. لازم به ذکر است منیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرارگیری در معرض عفونت می گردد.

- آب کدو تنبل: منبع خوبی از ویتامین آ، ویتامین ب 6 و ویتامین E به همراه روی است. روی در فراوری سلول های سفید خون و آنتی بادی به منظور مبارزه با عفونت مفید است.

- آب هویج: هویج منبع بزرگ از بتا کاروتن و ویتامین آ است. ویتامین آ نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن ایفا می نماید و به بدن برای مبارزه با عفونت و و حفظ سلول ها یاری می نماید. این سلول ها به گروهی از گلبول های سفید خونی که به عنوان لنفوسیت ها شناخته می شوند متعلق است و نقش اصلی و مرکزی را در ایمنی سلولی ایفا می نمایند. ویتامین آ به افزایش فعالیت سلول های سفید خون برای دفاع بدن یاری می نماید.

- آب پرتقال و گریپ فروت: در کل آب مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود. ویتامین ث به فراوری گلبول های سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با مهاجمان خارجی یاری می نماید. کمبود ویتامین ث می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت و اختلال در پاسخ ایمنی گردد.

منبع: ایسنا

منبع: فرارو
انتشار: 23 شهریور 1402 بروزرسانی: 23 شهریور 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2376

به "برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان در پاییز این نوشیدنی ها را امتحان کنید" امتیاز دهید

2 کاربر به "برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان در پاییز این نوشیدنی ها را امتحان کنید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان در پاییز این نوشیدنی ها را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید