باستان شناسان در چین یک مقبره باستانی و صدها شی تاریخی را کشف کردند

به گزارش تور هند ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، باستان شناسان در چین یک مقبره باستانی و صدها شی تاریخی را کشف کردند.

باستان شناسان در چین یک مقبره باستانی و صدها شی تاریخی را کشف کردند

باستان شناسان در پنجم دسامبر سال 2023 به یک اکتشاف بزرگ در جنوب غربی چین دست یافتند؛ مقبره ای متعلق به دودمان هان غربی (202 پیش از میلاد تا 25 میلادی) که پس از گذشت تمام این سالها بسیار سالم به جای مانده بود و مجموعه بزرگی از گنجینه های تاریخی ارزشمند در آن قرار داشت.

در جریان این اکتشاف که بخشی از یک پروژه باستان شناسی بزرگتر بود، گروه کاوشگران شامل 20 متخصص مؤسسه های باستان شناسی و دانشگاه ها مجموعه ای از مقبره های متعلق به بازه زمانی دودمان هان تا دودمان ششم را کشف کردند.

یکی از مهمترین این مقبره ها، مقبره ای متعلق به دودمان هان غربی است که در مجموع بیش از 600 اثر تاریخی در آن کشف شد. از جمله این آثار تاریخی میتوان به اشیائی از جنس چوب، بامبو، برنز و ظروف سفالین اشاره نمود. باستان شناسان معتقدند این اشیا پنجره ای به دنیا گذشته باز می نمایند و اطلاعات جدیدی درباره زندگی روزمره، هنر و فرهنگ مردم آن مقطع از تاریخ ارائه می دهند.

در میان این یافته ها، لیست دقیقی از اشیای دفن شده وجود داشت که تاریخ دقیق دفن یعنی 193 قبل از میلاد را نشان می داد. این لیست نه تنها اقلام را لیست بندی میکرد، بلکه اطلاعاتی درباره کمیت و میزان آنها ارائه میکرد.

کشف اشیائی از جنس یشم در این مقبره نشان می دهد که احتمالا فردی با جایگاه بالا در جامعه در آن دفن شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2387

به "باستان شناسان در چین یک مقبره باستانی و صدها شی تاریخی را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان در چین یک مقبره باستانی و صدها شی تاریخی را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید