بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس 72 درصد افزایش یافت

به گزارش تور هند ارزان، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس 72 درصد افزایش یافت.

بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس 72 درصد افزایش یافت

سید موید محسن نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش گردشگرپذیری فارس گفت: با این هدف دوره های تبلیغات و بازاریابی و تورهای آشناسازی برای فعالان گردشگری کشورهای هدف مانند چین و روسیه برگزار شده است.

وی افزود: طی مدت پنج ماه نخست 1403 بیش از 63 هزار و 440 خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 72 درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: در این مدت بیش از سه میلیون و 264 هزار ایرانی و خارجی از اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازدید کردند که در مجموع 6 درصد بیش از سال گذشته است.

محسن نژاد یادآور شد: به عنوان نمونه تنها در یک ماهه مرداد هشت هزار و 247 خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید نموده اند که شمار بازدید گردشگران خارجی از این اماکن نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: امسال تا به امروز بیشترین بازدید گردشگران از اماکن زیرنظر میراث فرهنگی فارس به ترتیب از مجموعه های حافظیه، سعدیه، تخت جمشید، ارگ کریم خان زند، پاسارگاد، حمام وکیل، موزه تخت جمشید و نقش رستم صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: براساس آخرین جمع بندی در امسال بیش از 990 هزار بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی حافظیه، 612 بازدید از مجموعه سعدی و 541 بازدید از مجموعه تخت جمشید صورت گرفته است.

محسن نژاد یادآور شد: در زمان حاضر از فارس 111 میراث تاریخی منقول، سه هزار و 97 میراث نامنقول، 55 اثر طبیعی و 109 میراث ناملموس فرهنگی فارس در لیست ملی میراث فرهنگی به ثبت رسیده و 13 اثر این استان نیز ثبت جهانی شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2379

به "بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس 72 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

3 کاربر به "بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس 72 درصد افزایش یافت" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس 72 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید