این گروه از کارگران از وزیر کار پاداش گرفتند ، مرتضوی: قانون ضریب سختی کار اصلاح گردد

به گزارش تور هند ارزان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به علت سیلاب بیکار می شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند، 50 درصد حقوق بیمه بیکاری یک ماه به عنوان پاداش داده گردد.

این گروه از کارگران از وزیر کار پاداش گرفتند ، مرتضوی: قانون ضریب سختی کار اصلاح گردد

به گزارش خبرنگاران، صولت مرتضوی صبح امروز 31 مردادماه در جمع کارگران معدن هشونی واقع در شهرستان کوهبنان اظهار کرد: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات کارگران است.

او خدمات جمهوری اسلامی ایران را بی شمار دانست و عنوان نمود: در عرصه های مختلف خدمت شده و مهمترین توفیق جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و قضائی است. استقلال سیاسی بر گرفته از استقلال مالی است و استقلال مالی محصول کوشش ها و خروجی پنجه های پینه بسته کارگران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ای کاش می توانستیم ارادتی که به کارگران داریم، بیان کنیم و بیش از این قدردان خدمات آنها باشیم.

او با اشاره به تحریم های فلج نماینده اظهار کرد: جامعه کارگری کشور را به خودکفایی رسانده است. کشورهای دیگر حیرت می نمایند وقتی توفیقات ایران با وجود تحریم های فلج نماینده را می بینند و این مرهون کوشش کارگران است.

مرتضوی با تبیین اثرگذاری ایران در عرصه های مختلف توضیح داد: استکبار جهانی در پی دو قطبی کردن آحاد جامعه اسلامی است.

او با اشاره به پیشرفت های ایران در علوم و فنون مختلف اظهار کرد: مسائل جامعه کارگری را درک می کنیم و باید آنها را رفع کنیم و باید از مولدسازی استفاده و در آمد حاصل آن صرف بهداشت کارگران و توسعه کار گردد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به سخنانی در مورد فرسودگی جامعه کارگری شاغل در معادن زغال سنگ عنوان نمود: بدتر از فرسودگی، بی انگیزگی است و از کارهایی که در کارگر انگیزه ایجاد می نماید، گشاده رویی، محبت و پرداخت به موقع حقوق است.

او تاکید نمود: کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد و تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می توانیم مسائل و سختی های آنها را درک کنیم؟

مرتضوی اعلام کرد: پزشک باید مرتب کارگران را معاینه و درمان و پیشگیری کند و هزینه آن پرداخت شده و باید استفاده گردد.

او افزایش بهره وری را یکی دیگر از روش های ایجاد انگیزه در کارگر برشمرد و توضیح داد: کارفرما بگوید که اگر بهره وری به یک اندازه برسد به طور مثال 10 درصد آن را کارانه به کارگر می دهد و این باعث انگیزه در کارگر می گردد.

مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تاکید نمود و گفت: بعضی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند که حق و حقوق آنها را به درستی پرداخت نکرده اند که آنالیز خواهیم داشت و اگر در حیطه وظایفم بود، مسائل این کارگران را حل می کنم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید نمود: باید ضریب 1.5 درصد سختی کار اصلاح گردد.

او اعلام کرد: از ظرفیت جوانان خلاق برای به روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره وری بهره ببرید.

مرتضوی پیشنهاد استفاده از زمین های اطرف در چهارچوب قانون برای اختصاص به نهضت ملی مسکن برای ساخت خانه کارگران معدن را داد و در ادامه از کارگران درخواست کرد: با کار و کوشش چرخه فراوری در کشور راه اندازی کنید که برای نسل آینده خیر و برکت دارد.

او گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به علت سیلاب بیکار می شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند 50 درصد از حقوق بیمه بیکاری یک ماه، به عنوان پاداش داده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2368

به "این گروه از کارگران از وزیر کار پاداش گرفتند ، مرتضوی: قانون ضریب سختی کار اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گروه از کارگران از وزیر کار پاداش گرفتند ، مرتضوی: قانون ضریب سختی کار اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید